Me gusta los animales :-)

7 oktober 2016 - San Carlos, Costa Rica

Zoals geschreven heb ik m’n project gewijzigd en ben ik dinsdag naar La Marina gegaan, een klein plaatsje vlakbij Ciudad Quasada. Daar in de middag aangekomen en ja….daar sta je dan met je grote en veel te zware koffer in een dierentuin. Niet echt heel erg gerekend op dierentuin kleding, meer op een schooltenue, maar goed, denk dat er wat kleren achterblijven hier.

En ja, daar zit je dan, tussen een nieuwe groep vrijwilligers waar ik mijn weg weer bij moest vinden. Zoiets kan ik toch niet heel erg gewend aan raken, althans, niet bij van die ‘jonkies’. Er was wel 1 ‘oudje’ bij dus hopelijk daar een klik mee. Gelijk even een rondje gelopen in de dierentuin en het was groter dan ik verwacht had. Sommige verblijven vielen mee, andere erg tegen. Het lijkt af en toe meer op een grote natuurtuin met hier en daar wat hokken. Voor meer info kun je eens kijken op http://www.zoocostarico.com

Ik zou verblijven vlakbij de dierentuin was me verteld en had plaatjes gezien van ‘mijn slaapkamer’, maar dat was toch wel even anders dan gedacht en op het plaatje. We moesten nog een goede 10min met de auto rijden naar huis. En het huis bestaat soort van uit 2….het nieuwe en het oude huis. In het nieuwe huis wonen pap/mam en dochterlief Marie. In het oude huis woont broer Roy en de vrijwilligers…. De kamer is basic, niet dat dat erg is, maar op het plaatje had ik echt zo’n zuurstokroze kamer gezien met veel andere bonte kleuren. Deze kamer is…tja…oud….ik zag de bus met insectenspray in ieder geval al op de kast staan.

In het huis is verder niet zoveel. Ze zijn soort van aan het verbouwen, maar hoe het nou precies zit, nog steeds geen idee. Er is woonkamer, maar daar staat alleen een biljarttafel in. En die zit behoorlijk onder het stof. Op de veranda staat ook niks, geen stoel oid dus ook niet erg uitnodigend om te gaan zitten. In de keuken is het erg druk, voornamelijk met mieren die over het aanrecht lopen. En er is een bank in het huis, maar als je daar zit, zit je met je neus in de was die op de waslijn hangt. En dan zijn er 5 slaapkamers, 1 voor Roy en de rest voor vrijwilligers. Ik heb gelukkig een eigen badkamer aan m’n kamer dus dat is prettig. Wel slaap ik met m’n neus direct onder het raam en die kan niet dicht en er zijn geen gordijnen, dus blij dat ik m’n klamboe en m’n ooglapje bij me heb. Oordoppen zijn niet echt succesvol, dus kan ‘s nachts van diverse concerten genieten.

Inmiddels 2 dagen gewerkt in de zoo en dat is erg leuk. Vogel- en apenkooien en varkenshokken schoongemaakt en ze ook gevoerd. Sommige dieren hebben behoorlijk wat ruimte, andere erg weinig dus dat vind ik erg vervelend om te zien. Maar helaas kan ik daar weinig aan doen. De dierentuin wordt prive gefinancieerd en heeft dus niet veel geld. Er is maar een kleine groep vaste medewerkers en de rest wordt aangevuld met vrijwilligers. Erg belangrijk dus iets als vrijwilliger te kunnen betekenen. De tijd in de dierentuin gaat in ieder geval snel want morgen zit m'n 1ste week er al weer op en ik ben erg blij dat ik van project veranderd ben.

Qua gastgezin is het ‘minder’ dan in San Jose, daar was het zo anders, qua huis en echt meer als een familie. Gelukkig wel hier met het ‘andere oudje’, een Francaise van mijn leeftijd, en daarmee zit ik behoorlijk mee op 1 lijn, maar helaas is zij hier nog maar een week. Dus komend weekend gaan we met z’n 2en naar La Fortuna, richting de Arenal vulkaan. We gaan een wandeltocht doen en daarna naar een heerlijk hotel met hot springs. Erg veel zin in. Zal alleen zondagavond alleen wel weer even wennen zijn in onze basic room…

Foto’s heb ik in Costa Rica eigenlijk nog niet veel gemaakt, met m’n camera bedoel ik dan. Alleen wat met m’n telefoon. Want zondag was een lazy Sunday, maandag was een schooldag, dinsdag een reisdag, gisteren een werkdag en vandaag een enorm regenachtige dag. Hopelijk morgen een droge dag en dan even met de camera de zoo in….Aangezien morgen om 06uur het wekkertje gaat, ga ik nog even ontspannen en zo het bed in. Tot volgende week weer!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ilse:
    Daar is ze weer!
    Leuk; een dierentuin!
    Mooi om elke keer je foto's te zien.

Geniet dit weekend van je wandeling en hotel!
  2. Rosina de Koning:
    Ha Femke,
    Ik was een paar reisverhalen op achter. Ik ben inmiddels weer helemaal bij. Je hebt al heel wat beleefd, zie ik. Wat goed dat je van project bent veranderd. Het lijkt me leuk en ontstpannen werken in de Zoo, ondanks dat je misschien hard moet werken daar.
    De foto's geven een goede impressie. Leuk om te zien.
    Ik wens je nog een goed verblijf op Costa Rica.
    Heel veel plezier en lekker genieten. Voor je het weet is het weer voorbij.
    Lieve groeten,
    Rosina & Henk
  3. Miranda:
    Leuk, Fem, in de zoo!!!!,
    Wat gaaf dat je naar La Fortuna gaat met de Arénal!
    Supermooi daar! Ik hoop dat je de vulkaan goed kunt zien, want het kan nogal mistig zijn. En die hotsprings zijn geweldig! Tip: Ga daar ook eten, want toen wij daar waren vond ik het eten echt lekker, vergeleken met wat ik de rest van de reis te eten kreeg......Ik hoop dat je na de hotsprings nog terug wil,hahahahaha. Wordt het toch weer rijst met zwarte bonen. Geniet van de prachtige natuur daar! Liefs!
  4. Kees:
    7 oktober 2016
    Leuk om te lezen. Je begint weer te genieten en dat is goed. Veel plezier nog.
  5. Marlies:
    8 oktober 2016
    Ola guapa! Knap van je, al die veranderingen! Je straalt op die foto met dat diertje, weet niet wat voor een beestje? Een bever achtige of aapje? Je slaat je er dapper doorheen. Mooie plaatjes, zoooo gaaf.
    Veel fun gewenst, knuffels
  6. Marjolein Molenkamp:
    10 oktober 2016
    Hi Fem, succes in de dierentuin...ik geniet van je verhalen hoor!