'Geland...'

2 december 2016 - Veghel, Nederland

Een goede 2 weken geleden zijn we geland op Schiphol. En daarmee kwam een einde aan m'n bijzondere trip en onze vakantie. Maar toch....einde....niet helemaal.

Na de terugkomst stond eerst de week in het teken van het overlijden van m'n oma. Na een mooi afscheid heb ik aan het eind van de week thuis diverse lieve mensen weer mogen zien en spreken. Erg fijn en gezellig maar ik merkte dat ik nog niet helemaal 'thuis' was.

Vorige week was ik ook druk bezig met 'landen' en dat lukte nog niet echt. Met Patrick gehad over zijn terugkomst en er blijken redelijk wat overeenkomsten te zijn. Mijn leven daar was 'simpel'. Ik ging naar 'school' of naar het werk en er werd gekookt en in CR gewassen, dus boodschappen etc hoefde ik niet over na te denken. Ook daar waren er geen 'sociale verplichtingen'. Je bent wel heel sociaal bezig, maar het clubje is heel klein en daar ben je de hele tijd mee op pad, maar er zijn daarnaast geen andere zaken.

Ook is het leven hier 'sneller' en veel meer 'moeten'. Daarom heb ik de laatste 2 weken ook bewust zaken afgehouden, want pfieuw...je zit hier gelijk in een achtbaan als je niet oppast. En nou vind ik een achtbaan erg leuk, maar ik word ook snel misselijk in die dingen. En dat merkte m'n lichaam ook, dus daarom langzaamaan weer opbouwen.

Ergens vind ik het zelf erg bijzonder. Ik ben toch maar een kleine 3 maanden weggeweest, maar toch, zo'n trip, zo'n ervaring, heeft behoorlijk wat invloed merk ik nu. Het is weer lastig om in het ritme te komen, maar met de drukke decembermaand voor de boeg, zal ik vast en zeker weer goed in het ritme komen.

Tussendoor probeer ik terug te denken aan Cuba, zeker afgelopen week na het nieuws van Fidel z'n overlijden. En ook aan Costa Rica, waar de orkaan Otto veel kapot heeft gemaakt. Maar ook terugdenken aan wat de reis mij heeft gebracht, me gegeven heeft aan ervaring en wat ik hiermee kan/wil gaan doen.  Maar nu eerst.....een selectie maken uit 4400 foto's voor het fotoboek en daarna eten koken: gallo pinto (rijst met bonen).

Un buen día!!

20161202_142140

1. Iwan:
    2 december 2016
    Landen is iets wat meerdere betekenissen heeft zoals bijna elk Nederlands woord. Ik kan je helemaal volgen als je over het simpele leven hebt. Ik hoop dat je de ervaringen hebt opgedaan die je voor de reis in je hoofd had. Misschien ben je wel verrast door ervaringen. Pak het leven op zoals JIJ dat wil. Want JIJ bent de enige die bepaald wat je wel en niet (meer) wilt.
    Gr de buurman.
  2. Marlies:
    2 december 2016
    Wat bijzonder mooi verwoord Femke! Oh enn ja, dat landen is niet alleen het vliegtuig. Het is niet van A naar B maar ook het hele alfabet. Het is wel fijn om gewoon weer je gezicht in het echt te zien, hoewel jouw fotoos ook geweldig zijn! Dus neem de tijd om de fotoos op te schudden en te selecteren wat wel en wat niet. Dat moet ik ook nog doen. Dubbele betekenis. Ons huis en keukentafel zijn er voor je! En wij ook. Pura Vida guapa
  3. Sonja:
    7 december 2016