Los animales necesitan su ayuda!

25 oktober 2016 - La Fortuna, Costa Rica

Nog maar 2 dagen werken en dan zit het erop…..m’n vrijwilligersproject bij het Rescue Center La Marina. Vanaf het weekend ga ik eens terug kijken naar/denken aan wat ik allemaal gedaan en geleerd heb. Een erg bijzondere ervaring die ik ook weer in m’n rugzak stop.

Nu nog even genieten van de papegaaien die m’n oorbel jatten of in m’n oor bijten, spelen met Nelson de ‘witsnuitneusbeer’, het wassen van de papaya’s, het schrobben van de wandelpaden, het aaien van Andrea de emoe, het nestje van de kolibrie, het zoeken in de bomen naar de luiaard, het voeren van de varkens en wassen van de kooien van de grote katten.

Dingen gaan hier op z’n Costa Ricaans…..anders dan wij gewend zijn. Niet bepaald lean, logica is soms ver te zoeken. Maar….de vaste staf die er werkt, werkt hard en ze zijn maar met weinig en er is zoveel werk te doen. Ook met een aantal vrijwilligers erbij is het pittig om iets extra’s te kunnen doen. Ik heb genoeg zaken gezien die anders kunnen, de verbeterd kunnen worden, maar het belangrijkste is dat de dieren voldoende eten, drinken en ruimte hebben. Aan water geen gebruik maar op dit moment wel aan voedsel en sommigen ook aan ruimte.

Vandaag heeft het Rescue Center op hun eigen FB pagina zelfs een oproep gedaan voor bananen, papaya’s, vlees en vitaminen. Ook willen ze voor de grote katten grotere verblijven gaan maken, maar ze hebben er niet het geld voor.

Inmiddels heb ik een opzetje gemaakt voor een Nederlandse ‘support’ website om donaties te vragen om het Rescue Center La Marina te kunnen ondersteunen. Helaas krijg ik het hier op m’n tablet niet helemaal voor elkaar zoals ik wil, dus ga ik daar in NL mee verder. Uiteraard zonder deze website, kunnen er donaties gedaan worden, want het Rescue Center heeft ook z’n eigen website. Ik deel ‘em hieronder en hopelijk willen jullie ook een steentje bijdragen aan het Rescue Center.

Altijd erg lastig om bijdragen te vragen, aangezien er altijd zoveel goede doelen zijn, maar ik hoop van harte dat sommigen een donatie willen/kunnen doen. Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan dit bericht of de website willen delen zodat het nog meer verspreid wordt!

Muchas gracias por tu donacion o ayuda!!! (Heel erg bedankt voor je donatie of hulp!)
Femke

Website (in linkermenu 'donations') : http://www.zoocostarica.com/welcome1.html

Facebook : https://www.facebook.com/Centro-De-Rescate-Para-Vida-Silvestre-La-Marina-San-Carlos-254684314561916/?hc_ref=NEWSFEED

image

1. Kees:
    26 oktober 2016
    Hoi Femke,

Mijn donatie is gedaan. Hopelijk volgen er meerdere en kunnen wij op deze wijze ons steentje bijdragen om dit in stand te houden.
    Het ga je goed en nog veel plezier tussen de dieren.
  2. Miranda:
    26 oktober 2016
    Ha die Fem!

Ik denk dat je kunt terugblikken op een onvergetelijke en bijzondere ervaring. Once in a lifetime! En morgen Pat in je armen sluiten! Geniet van elkaar, jullie hebben elkaar weer een hoop te vertellen, denk ik.
    Ga samen lekker genieten van het groene Costa Rica!!

Liefs, Iwan en Miranda
  3. Tamara:
    27 oktober 2016
    Wat een fantastische ervaring. En snel alles laten zien aan Pat. Geniet er nog van samen. En tot snel!