Aftellen!!!!

15 augustus 2016 - Veghel, Nederland

Het aftellen is begonnen....nog minder dan 20 dagen. Erg veel zin in en ook heel spannend.....in wat dan? In mijn reis naar Cuba en Costa Rica waarvoor ik nu de voorbereidingen aan het treffen ben.

Zoals sommige weten ben ik op zoek naar werk maar is een passende baan helaas nog niet voorbij gekomen. Bij het zoeken via de diverse vacaturebanken, kwam ik uit op een advertentie van Activity International. Een organisatie die oa reizen aanbied waarbij je kunt werken, leren en reizen. Informatie aangevraagd en zeker geïnteresseerd. Maar goed....toch niet de stap durven zetten. Totdat ik een paar weken later hetzelfde aanvraagpakket tegen kwam....van vorig jaar.... De gedachten om zo'n reis te maken, die was er dus al (stiekem) wel langer.

Toch nog maar eens serieus over gaan nadenken. Werkt lukt nog niet, thuis zitten is niks, thuisfront is het er mee eens als ik ga....dus wat houdt me dan nog tegen (buiten genoeg getwijfel over kleine zaken) helemaal niks. Dus geboekt!! En ja, in april was het nog een redelijke 'ver van m'n bed show'. Maar nu komt het toch wel erg dichtbij.

M'n checklist ligt klaar, visum en de rest vd papieren zijn in orde, inentingen gehad, koffer is (in gedachten) al ingepakt, de spanning is meer dan aanwezig en ik kan niet wachten om te gaan.

Ik vertrek eerst voor 4 weken naar Cuba, Havana. Ik zal daar Spaans gaan leren, dus.....un Cuba libre por favor....zal toch wel iets uitgebreid gaan worden hopelijk. Naast de taallessen zal ik ook 2x per week dansles hebben. In de vrije tijd zullen er nog wat excursies plaats vinden. In Havana zal ik in een hostel verblijven, vermoedelijk met nog meer internationale studenten.

Na Cuba vertrek ik naar Costa Rica waar ik voor 4 weken vrijwilligerswerk ga doen. Als het goed is, kom ik op een school te werken. Wat m'n taken gaan zijn, daarvan heb ik nog geen idee. Erg spannend dus. Ik verblijf in San Jose bij een gastgezin. Inmiddels heb ik de beschrijving van de samenstelling van het gastgezin ontvangen. Ik denk dat ik even een stamboom moet gaan tekenen voor wie er nu allemaal de zus, dochter, neef oid van wie is??!!

Eind oktober komt P over en gaan we nog 2 weken rondtrekken. Inmiddels van sommige al diverse tips gehad over te bezoeken plekken. Ook de Capitool reisgids gaat mee, maar hopelijk van de locals genoeg tips krijgen waar we het beste heen kunnen.

Ik heb er enorm veel zin in en ik vind het ook heel erg spannend. Ik weet niet zo goed wat precies te verwachten en dat vind ik minder prettig. Ik weet nu al wel dat het een ontzettend waardevolle ervaring is en gaat zijn en ben ook blij de beslissing om te gaan, te hebben gemaakt.

Als je mijn ervaringen wilt volgen, dan kun je je in de mailinglijst opgeven. Je krijgt dan een mail als er weer een update is. Ook kun je natuurlijk altijd een bericht achterlaten, dat is altijd leuk!! En mocht je een fysiek kaartje willen sturen, stuur me dan een mail zodat ik de gegevens privé naar je kan doorsturen.

Hopelijk kan ik je meenemen in een fantastische reis en ervaring!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mouse:
    15 augustus 2016
    Heel veel suc6 Fem! Ik weet zeker dat jij het mooi gaat vinden daar.
  2. Sandra Velthuis:
    15 augustus 2016
    Femke wat een enorme stap, maar wat knap.
    Ik wens je heel veel succes, en hoop dat je veel leert en van de omgeving kan zien.
    Goede reis, en ik volg je graag hoor

Groetjes Sandra
  3. Ilse:
    15 augustus 2016
    Tuurlijk volg ik jou! Super stoer! Ga genieten!
  4. Miranda:
    Lieve buuf,

Respect voor jou dat je dit avontuur aangaat. Het zal een fantastische ervaring worden, waar je zeker met een trots gevoel op terug kan kijken. Costa Rica is prachtig, dus ga lekker genieten van de omgeving, de mensen, de geuren en kleuren. Maak veel foto's, zodat wij met jou mee kunnen genieten. We zullen wel een beetje op Pat letten, dat ie wel gezond eet en op tijd naar bed toe gaat . Succes met alle voorbereidingen.
  5. Mariska:
    15 augustus 2016
    Wouw Femke wat gaaf en stoer!! Heel veel succes en ga zeker je reisverhalen volgen!
    Groetjes Mariska
  6. Miranda:
    15 augustus 2016
    Ik ga je verhalen zekers volgen hoor!
    Femke heel veel plezier, succes en geniet ervan.....
    Vanuit Reutum: de groet'n in de toet'n
  7. Arno Bruijnes:
    Stoer Femke!! Heel veel plezier
  8. Arno Bruijnes:
    15 augustus 2016
    Stoer Femke! Heel veel plezier en ik ga je zeker volgen.
  9. Wendy Struijs:
    Leuk! Spannend! Natuurlijk gaan we je volgen
  10. Hetty:
    15 augustus 2016
    Oh superstoer! Het wordt vast een geweldige ervaring. Veel plezier!
  11. Natalie:
    15 augustus 2016
    Wat een gave ervaring gaat dit voor je worden Fem!
    Geniet ervan en wil graag je belevenissen mee gaan volgen. Heel veel succes en plezier toegewenst!
    You can do it!
  12. Tineke DW:
    15 augustus 2016
    Wat ontzettend leuk Femke! Heel veel plezier, je zult echt een onvergetelijke tijd hebben!!
  13. Gérard:
    15 augustus 2016
    Nou Femke die gaan we dan maar eens volgen. Costa Rica staat ivm de vele vogels nog op onze bucketlist
  14. Marjolein Molenkamp:
    15 augustus 2016
    Wat een geweldige ervaring Femke en natuurlijk wil ik je graag volgen op deze reis. Heel veel succes!
  15. Martine Kikkert-de Boer:
    15 augustus 2016
    Heel veel plezier en succes daar!
    Maak er een onvergetelijke tijd van!
    X
  16. Lieke:
    15 augustus 2016
    Echt supergaaf en stoer dat je dit gaat doen!! Wat een mooie dingen in het vooruitzicht, erg bijzonder. Geniet met volle teugen en wij gaan je verhalen graag lezen!! Xx
  17. Simone Leeflang:
    15 augustus 2016
    Mui bien....., of ziets haha. Hoe dan ook, we gaan je volgen!! Een hele stap maar vast een onvergetelijke ervaring die je gaat opdoen. Pas goed op jezelf!!! Lfs xx
  18. Marlies:
    16 augustus 2016
    Hoe spannend is dit? Heel ondernemend en gedurfd! Wil zeker je verhalen volgen. Heel veel succes en plezier. Ga je ontzettend missen maar begrijp dat je dit wil gaan doen! Go Femke!
  19. Anita:
    16 augustus 2016
    Fem, wat een avontuur. Spannend, het zal zeker onvergetelijk worden. Lees heel graag al je ervaringen, want (boeiend) schrijven is je op je lijf geschreven. Succes, ook van Jos en pas goed op jezelf xx
  20. HENNIE STOCKENTREE:
    17 augustus 2016
    Heel gaaf wat je gaat doen en stoer tegelijk, ik ga je volgen deze twee maanden.Wens je veel succes en veel plezier toe.
  21. Kees:
    30 augustus 2016
    Femke, heel, heel veel succes en plezier. Geniet er van.
  22. Herma:
    Hoi Femke

Wat spannend allemaal
    Heel veel succes en leuk dat iedere. Een klein beetje
    Met je mee kan reizen
    Geniet er van hoop dat het een geweldige ervaring wordt
    Gr Herma
  23. Anne:
    Hey femke,
    Wat een reis en wat een ervaringen ga je opdoen! Heel veel plezier en geniet van al het moois dat op je pad komt. Voor costa rica is tortuguero echt een aanrader om te bezoeken, een supermooie ongerepte plek!!
    Groetjes anne
  24. Marcel:
    Fem, suc6
  25. Caroline:
    1 september 2016
    Super leuk Femke! Enjoy!!
  26. Peter Trim:
    Geniet ervan...
  27. Jolanda Geijtenbeek:
    1 september 2016
    Hoi Femke, heel veel succes in alles wat je gaat doen!! Geniet er van!! Cuba vond ik geweldig, de kleuren, de muziek, de dans en de warme mensen. Een echte aanrader is Trinidad!! Ik ga je zeker volgen. Ik wens je een heel fijne reis en behouden aankomst!! Groetjes Jolanda
  28. Tamara:
    1 september 2016
    Wat goed van je Fem. Ga vooral genieten, veel leren, lekker eten, fijn dansen, en al wat moois... Wij volgen je graag.
  29. Renske:
    1 september 2016
    Goede reis Femke! Superstoer van je.
  30. Jan Postema:
    1 september 2016
    Heel veel plezier en succes met je avontuur.
  31. Hilde Levering:
    1 september 2016
    mooie reis en tijd gewenst!
  32. Marjolein Molenkamp:
    10 oktober 2016
    Hoi Fem!
    Wat een leuk project is dat, een dierentuin.. geniet er maar heerlijk van. Ik geniet van je verhalen!